Sunday, February 24, 2008

Kata-kata aneh

Misteri sungguh menjelang dewasa ini. Pelbagai kata-kata aneh menyapu mata , tak kurang juga yang menyumbat telinga. Ada yang berbunyi sinis, ada yang berbunyi kelakar, ada yang berbunyi hampa, ada yang berbunyi runsing, ada juga yang berbunyi rilek dan kul..ah tak fahamlah semuanya!

Ada sekali aku merasa macam mahu pergi lari ke atas, tunding jari ke dahi orang itu dan kata "cukup!ianya sudah melebihi batas dan kadar air yang aku rasa aku mahu beri"

mereka berkata...

"kaulah loser no 1" "kau suka dia kan?" "i'm sorry..i'm sorry..i'm sorry" " i have a dream about u" "wah wah..busynya sekarang,businesswomen la katakan" "kamu suka saya?"

sejujurnya..

"ya aku memang loser, dan aku tidak peduli lagi, gembira bertemu another loser macam kamu..huhuhu" "aku tidak tahu sila rujuk pada jawapan untuk soalan akhir" "plis no more sorry..i'm sick of it coz u r innocent, i'll take care of u but pls do care for urself 1st" "wat dream?wet dream?i dun care n i wont reply ur message..thanx" "i'm sorry, this is not wat i want, but i hav no choice, saya rindu kamu semua ibu ayah, akak penuh dengan kehampaan di sini, tapi akak hanya terpaksa..semoga kamu semua faham situasi saya, jika boleh saya mahu ambil poket doremon, dan hubungkan saya dengan keindahan-keindahan biasa, tapi siapa saya mahu berbuat demikian?" "kalau saya suka kamu pun, adakah saya akan beritahu kamu? adakah kamu fikir saya sedar pun rasa itu jika itu adalah satu hakikat?adakah kamu tidak takut jika ianya menjadi hakikat?adakah saya layak untuk menjadikan ianya hakikat?jangan bercakap perkara yg tidak logik--ini kata kamu"

waktu sudah melampaui garis yang ditandai, seorang rakan menunggu di rumah, dua lagi sedang tersenyum gembira..harus bergerak sekarang juga..one two three...cioooo

No comments: