Friday, January 4, 2008

Letter to Timah

Current mood: gloomy

Assalamualaikum..
Kepada Timah yang always the one and only di hati
saya,maafkan saya sekiranya "permintaan" saya tu telah
menjangkaui batasannya, kerana ikhlas saya katakan
saya memang completely unaware yang Timah ini sudah
berpunya, tetapi sepatutnya saya "tahu". Niat
sebenar-benar saya nak kontek Timah semula adalah untuk
re-establish relationship saya dengan Timah..tapi saya
tak tahu how far mana Timah boleh
accept. Sebelum-sebelum ni saya cuba kontek Timah
sehinggalah hari yang saya jumpa adik Timah tu. Saya
tahu dalam banyak "tahun" perkenalan saya dengan Timah,
macam ada banyak kekosongan atau sela masa,mungkin
sebab komitmen ke arah lain.And then, this time around
kelihatan macam saya ni terhegeh-hegeh nak buat
something that I've should done it long time ago. It's
too late. Terus-terang saya katakan saya dah lama
memang ada hati kat Timah, tapi saya terus tekankan
yang usia saya masih muda jadi faktornya atau saya
yang memang tak yakin, memang horrible mistake.
Maafkan saya Timah,saya yang salah...saya memang pendam
rasa cinta saya kat Timah, saya pernah jatuh hati kat
Timah but...first come,first serve. I deserve it.
Forgive me for my past deeds.Such a reminder for me,
harapkan dapat saya ulangi old time days macam
dulu..far worst than i thought. I couldn't care less,
I've run out of patience. Saya dah banyak buat silap
dalam perhitungan saya...dan ini padahnya but I can't
afford to waste..kinda loser macam saya ni memang
banyak hari yang gagal, contohnya hari ni. Truth
really hurts...mana mungkin seseorang yang dah seakan
tidak kenal lagi seseorang yang "dikenali"nya itu
boleh menerimanya dalam sebuah perhubungan. Itulah
yang boleh saya describe tentang diri saya dan Timah. A
bit disappointing...terima kasih kerana menyedarkan
saya, langit tak selalunya cerah..contohnya langit kat
sini. Timah memang seorang perempuan yang paling
baik,paling manis,paling sopan pernah saya kawan. When
it comes to Timah,memang totally different..Timah
berbeza dari mana-mana perempuan yang saya jumpa.
Bukan senang nak jumpa orang macam Timah ni,satu dalam
sejuta. Lima tahun saya kenal dengan Timah..but I've
done nothing. Sepanjang beberapa tahun kebelakangan ni
pun saya ni pun macam dah long-lost and forgotten
kiranya,ada sama,takde pun sama. SMS yang Timah send kat
saya pun semacam bernada terakhir dari Timah. I am the
least of your problem..right?Maybe..if not prove me
wrong. Apa-apa pun berbanyak terima kasih sebab sudi
menghadirkan diri ke kenduri kahwin abang saya tempoh
hari. Sekali lagi saya mintak maaf kalau miss call-miss call
saya tu membuatkan Timah rasa tak selesa. Tiada apa
lagi yang patut saya panjang lebarkan lagi di sini..I
guess, we're not meant for each other. Raya haji tahun
ni saya tiada di sini..maklumlah "merantau". Nampaknya
masa untuk saya ber"hibernasi" semakin suntuk..no
concern right?Bila saya balik..it's not a big
deal...Anyway,saya doakan Timah bahagia di samping yang
tercinta. Jaga diri bebaik..harap surat ni tak
mengganggu keharmonian hidup Timah.


Wassalam

No comments: